«Щоб стати фасилітатором гри, потрібна практика та сміливість.
Фасилітатори повинні розуміти важливість гри у дошкільному віці, відчувати
натхнення та можливість організувати ігрову діяльність з дітьми, орієнтуючись
на процес, а не на результат. Бути дизайнером та моделювати ігрову діяльність з
дітьми, а не давати готові рішення. Така взаємодія має бути прикладом і
слугувати основою для наслідування та інновацій. Поєднання професійних знань,
умінь, впевненості та віри у силу гри є ключем до успішної фасилітації»
Кім Фаулдс,
Sesame Workshop
ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЯК ПРИРОДНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
У грі багато
можливостей для навчання
Сьогоднішні діти – це майбутні лідери, винахідники,
науковці, митці, вихователі та педагоги. Дитина, яка зараз грається цеглинками
на підлозі, може бути дитиною, яка пізніше вилікує рак, побудує сонячну панель,
яка буде продукувати енергію, або навчатиме дітей, які будуть наступним
поколінням новаторів. Питання в тому, як створити навчальне середовище, яке
дозволить дітям реалізувати свій потенціал. Дитина, яка займається
скелелазінням або біжить по полю, розвиває фізичні навички та здатність
оцінювати ризики. Діти, які грають у сім’ю, навчаються соціальної взаємодії та
емоційного саморегулювання. Під час гри у магазин діти тренують математичні здібності,
а гра у слова – це можливість практикувати свою грамотність.
Дослідження,
присвячені навчанню дітей через гру, набирають популярності, сприяють новим та
таким необхідним знанням з лабораторних, міжкультурних та довготривалих
досліджень. Дослідження показують, що діти, здатні до взаємодії з іншими
дітьми, включаючи вільну гру з однолітками, також демонструють більший
самоконтроль. Коли йдеться про отримання академічних знань, наприклад, що таке
трикутник, лабораторні дослідження виявили, що маленькі діти отримують краще
розуміння у грі, яку фасилітують дорослі, ніж з простих пояснень або
маніпуляцій з вирізаними фігурами. Цей висновок відповідає також попередньому
метааналізу більш ніж 160 досліджень щодо того, що робить ігрову діяльність
ефективною. Хоча ігровий досвід дає величезні можливості для навчання, дітям
потрібна взаємодія з однолітками та дорослими для того, щоб таке навчання
відбувалося.
Гра – це природний
спосіб взаємодії з дитиною. Гра включає в себе потужні характеристики, що
сприяють навчанню дітей і їхньому активному включенню, можливості випробовувати
нові ідеї та взаємодіяти з іншими.