середа, 13 липня 2022 р.

ПОРЯДОК ДІЙ У РАЗІ ХІМІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ


Хімічна аварія може трапитися на режимних об’єктах або об’єктах інфраструктури як у мирний час, так і під час бойових дій. У таких випадках важливо розуміти алгоритм дій.

Аварії (катастрофи) на підприємствах, транспорті та продуктопроводах можуть супроводжуватися викидом (виливом) в атмосферу і на прилеглу територію небезпечних хімічних речовин (НХР), як-от хлор, аміак, синильна кислота, фосген, сірчаний ангідрид тощо. Це являє серйозну небезпеку для населення, адже заражене повітря вражає органи дихання, а також очі, шкіру та інші органи.

Фактори небезпеки викиду (розливу) хімічно небезпечних речовин:

  • забруднення навколишнього середовища;
  • небезпека для всього живого, що опинилося на забрудненій місцевості (загибель людей, тварин, знищення посівів);
  • сильні руйнування на значній території внаслідок можливого хімічного вибуху.

Після оголошення тривоги внаслідок надзвичайної ситуації відкрийте офіційні повідомлення місцевої влади та ДСНС і виконуйте те, що вказано в їхніх алгоритмах.

четвер, 7 липня 2022 р.

ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ПОТЕРПІЛОМУ ВНАСЛІДОК НАДЗВИЧАЙНОЇ СИТУАЦІЇ


Через тривожні події, як-от війни, стихійні лиха, нещасні випадки, пожежі, люди можуть втратити свої домівки або близьких, стати відокремленими від сім’ї та громади, стати свідками насильства, руйнування чи смерті. Дізнаймося, як надати таким людям першу психологічну допомогу

ЯКОЮ МОЖЕ БУТИ РЕАКЦІЯ НА НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ

Основні найбільш тяжкі для психіки реакції людей, які опинилися в екстремальній ситуації:

  • страх;
  • марення і галюцинації;
  • апатія;
  • ступор;
  • рухове збудження;
  • нервове тремтіння;
  • агресія;
  • істерика;
  • плач;
  • паніка.

ЯК НАДАТИ ПСИХОЛОГІЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛОМУ

Як надавати психологічну допомогу потерпілим внаслідок надзвичайної ситуації, визначає Порядок надання психологічної підтримки постраждалим при надзвичайній ситуації, затверджений наказом МОЗ від 16.06.2014 № 398.

ПЛАН РЕАГУВАННЯ НА НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

МІННА НЕБЕЗПЕКА



Інформаційно-розважальні матеріали від 
"Суперкоманди проти мін" 
для дітей


Комікс з героями «Суперкоманди проти мін», 
які допомагають дітям підліткового віку засвоїти правила поводження з ВНП

четвер, 19 травня 2022 р.

ПАТРІОТИЧНІ ВІРШІ ДЛЯ ДІТЕЙ

Я ЖИВУ НА УКРАЇНІ

Я живу на Україні,
Де річки, озера сині, –
Чиста в них вода, прозора,
В дно глибинне світять зорі.
Найгарніші наші села,
Люди мудрі і веселі,
Хати білі, чепурненькі,
Діти всі такі гарненькі…
Маки в полі червоніють,
І волошки ген синіють,
Всі сади таки плодючі,
Огороди всі родючі.
Наша Україно мила,
Донька я твоя щаслива.

Григорій Комісаров

***

МАТИ-УКРАЇНО!

Перше наше слово з нами повсякчас,
Мати-Україно, ти одна у нас!
Ниви і діброви, і садів окрас —
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж одна у нас!
Хай же мир і дружба поєднають всіх,
І дзвенить дитячий безтурботний сміх.
Нам зоріє доля світла і ясна.
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж у нас одна!

М. Сингаївський

***

вівторок, 17 травня 2022 р.

ВІРШІ ПРО ВИШИВКУ І ВИШИВАНКИ

Вишиванка є символом краси, здоров'я і щасливої долі. 
Її вважають оберегом української нації. Вишита сорочка символізує сімейні цінності – пам'ять роду, вірність і любов.
В цій добірці ви побачите, як українські поети оспівали вишиванку в віршах.







Вишиване платтячко
Плаття-вишиванку
Одягаю радо,
Буду в ній сьогодні
з друзями гуляти.
Мені личить унікальний
Одяг наш національний!
Автор невідомий

На свята уся сім'я
На свята уся сім′я
Мама, тато й навіть я,
Вишиванки одягаєм
В центрі міста ми гуляєм.
Хай всі знають, що родина
Любить неньку-Україну!
Автор невідомий

 У садку попросили
У садку нас попросили всіх до свята
Вишиванку з дому взяти.
Зранку ми її попрасували,
акуратно із собою взяли.
Одягнули у садку й закружляли у танку!
Автор невідомий

 

понеділок, 16 травня 2022 р.

ПРО ВИШИВАНКУ

Вишивка – це картина, що створена голкою із кольоровими нитками на тканині. Вишиті узори відтворюють продавні чарівні знаки-обереги, зберігають культурну пам'ять нашого народу! Дізнайся українську вишиванку, переглянувши мультфільми.

Знана у всьому світі вишивка – наша!

Країна вишиванки. Вишивка по регіонах

Вишиванка

У відео використані картини:

Колесник В. И: Мати (копия)

Ломыкин К.М. :: Рідна мати моя

Ломыкин К.М. :: Сельская свадьба

УКРАЇНСЬКА ВИШИВАНКА

Історія виникнення української вишиванки

Вишиванка означає більше, ніж просто одяг. Це наш патріотичний дух.

Що таке вишиванка?

Кожен українець, мабуть, знає, що таке вишиванка, адже це не просто одяг, а частина душі. Історія національно вбрання українців сягає глибокої давнини. Наші працьовиті пращури завжди вміли створити справжню красу з полотна і ниток.

Достеменно невідомо, коли ж вишиванка почала розвиватись як галузь мистецтва. Дослідники стверджують, що розвиток вишиванки відбувався протягом кількох століть. З року в ріку предки збагачували ремесло новими орнаментами та техніками.

Майстрині навчились виготовляти нитки унікальних відтінків для того, щоб на полотні вигравали нові кольори.

В давнину вірили, що вишиванка оберігає людину, дарує їй добру долю та здоров'я. Матері вишивали своїм дітям одяг з особливою теплотою та любов'ю. Існують свідчення, що у деяких регіонах країни процес вишивання мав вигляд особливої церемонії. Жінки в процесі молились і вірили, що ці молитви зроблять вишиванку сильнішою та зарядженою тільки позитивними емоціями.

середа, 11 травня 2022 р.

ОСОБИСТІСТЬ ВИПУСКНИКА ДИТСАДКА: БАЗОВІ ЯКОСТІ

У Державному стандарті дошкільної освіти України визначено дев’ять базових якостей особистості, які мають бути сформовані у дитини для досягнення нею дошкільної зрілості. Це довільність, самостійність, відповідальність, креативність, ініціативність, свобода і безпечність поведінки, самосвідомість, самоставлення, самооцінка. Для кожної розроблена своя методика і послідовність дій, дотримання яких через певний, досить тривалий, час має забезпечити сформованість відповідної якості. Але 
для досягнення позитивного результату ми, дорослі, маємо формувати ці якості у дітей
щодня, в єдності та взаємозв'язку з іншими, у різних видах діяльності та формах взаємодії малюків з навколишнім світом.
Тож маємо на основі характеристики кожної з базових якостей особистості визначити єдиний алгоритм і педагогічні умови її формування у дітей в дошкільному віці.

четвер, 28 квітня 2022 р.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИТИНІ ПРАВО НА ГРУ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД

Останнім часом в українському довкіллі зміцнилися позиції гри як основного розвивального, виховного й навчального засобу. Вихователі приділяють значну увагу організації ігрової діяльності дітей: створюють умови для розгортання сюжетно-рольових та театралізованих ігор, насичують прогулянки рухливими іграми, використовують дидактичні ігри та посібники. Ігрові форми навчання набрали більшої ваги й у початковій освіті. Відповідно до концепції Нової  української школи, вони мають посісти належне місце в роботі з молодшими школярами.

Однак досі деякі батьки дошкільнят воліють замінювати гру шкільними формами навчання. А щоб у малюка було більше часу для навчання, щоб він швидше збирався, встигав на численні «розвивальні» заняття, батьки й ґудзика йому застібнуть, і шнурки зав’яжуть. Нерідко вчителі початкової школи підтримують ці зусилля тат і мам і проводять для дітей коротенькі вечірні (після всіх занять у дитсадку!) уроки двічі-тричі на тиждень, вважаючи, що так полегшують малятам майбутню адаптацію до школи. Але чомусь згодом від тих самих учителів першокласників можна почути: «Діти сьогодні не такі як колись. І пам'ять не надто добра, й слухати не вміють, і задачі ніяк не можуть навчитися розв’язувати». Одна з причин цього – те, що в основі вміння розв’язувати задачі лежить здатність визначати внутрішній план дій і дотримуватись його, яка формується у грі.

вівторок, 26 квітня 2022 р.

КОРИСНІ ПІДКАЗКИ ДЛЯ ДІТЕЙ ПРО БЕЗПЕКУ

Ненав’язливо нагадувати дітям правила безпеки можна з допомогою відео, які у доступній для дітей формі розповідають про основні правила власної безпеки.


ЧИ МОЖНА ЛИШАТИ ДІТЕЙ САМИХ ВДОМА? ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ВІД KS BOOKS

Завдяки цій казочці, діти зрозуміють, чому небезпечно відкривати вікна та вивчать правила поведінки, коли залишаються самі. Мультик про старшого братика і його сестричку,  змотивує Вашу дитину бути відповідальним і уважним до таких простих, але важливих.


КАЗКА ПРО ВОГНЯНУ ІСКРИНКУ. ЯК ПОВОДИТИСЯ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ

ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ВІЙНУ: ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВ

Кілька порад щодо того, як підійти до розмови з дитиною про війну
Війна приносить в життя дітей втрату, невизначеність, активізує страх та тривогу. Діти втрачають звичну повсякденність та впорядкованість життя. Зазвичай відчуття безпеки та захищеності діти шукають у своїх батьків.
 
Як підійти до розмови з дитиною про війну? Яких правил слід дотримуватися та чого точно не можна робити?
 
Надавайте інформацію відповідно до віку дитини та подбайте, щоб вона не ретравмувала дитину.
Діти з найменшого, дошкільного віку, мають право знати, що відбувається у їхній країні, але дорослі також мають відповідальність убезпечити їх від небезпечного контенту. Говоріть з дітьми зрозумілою їм мовою, через казки та історії, де наприклад, козаки боролися проти зла, захищали свою землю («Котигорошко», «Чарівні історії про козаків» тощо). Під час розмови стежте за реакціями дитини та будьте чутливими до її рівня тривоги. Це нормально, якщо ви дуже переживаєте через те, що відбувається, але пам'ятайте, що діти сприймають емоційні сигнали від дорослих, тому говорячи з дитиною, намагайтеся тримати контроль над емоціями. Нагадайте, що багато людей наполегливо працюють не лише в Україні, а й у всьому світі, щоб закінчити війну.

четвер, 21 квітня 2022 р.

22 КВІТНЯ – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МАТЕРІ-ЗЕМЛІ


Щорічно, 22 квітня люди по всій планеті відзначають Міжнародний день Матері-Землі. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові та турботи за наш спільний дім.

Вперше день Землі був відзначений у 1970 році, і з того часу його проводять щороку. Це свято чистої Води, Землі й Повітря, яке має на меті об’єднати людей планети для захисту навколишнього природного середовища, привернути увагу до екологічних проблем нашої планети. Цей день – нагадування про екологічні катастрофи, день, коли кожна людина має можливість замислитися над тим, що вона може зробити для розв’язання екологічних проблем.

МАЛЯТАМ ПРО ЗЕМЛЮ І ПРО ЖИТТЯ НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ

ПРО ВІЧНЕ, ПРО ЗЕМЛЮ І ПРО ЖИТТЯ НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ 

вівторок, 19 квітня 2022 р.

МОН "АНТАРКТИЧНІ УРОКИ"

 Міністерство освіти і науки України 

!!! Аби розважити дітей і відволікти їхню увагу, пропонуємо переглянути “Антарктичні уроки”, які розміщені на офіційному YouTube-каналі МОН bit.ly/3MaqtX9.
У коротких (до 10 хв) відео можна дізнатися про найхолоднішій материк на Землі - Антарктиду!
Ви дізнаєтеся:
👉 Чому поверхня континенту вкрита кригою?
👉 Чому на материку нема постійних жителів?
👉 Скільки років українці досліджують Антарктиду?
👉 Які професії треба опанувати, щоб працювати на станції “Академік Вернадський”?
Учителем “Антарктичних уроків” є директор Національний антарктичний науковий центр (НАНЦ), науковець-біолог Євген Дикий.

ДІТЯМ ПРО ВЕЛИКДЕНЬ ТА ВЕЛИКОДНІ ТРАДИЦІЇ

Великдень – одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину Великдень вважався святом бога Сонця Ярила.

Звичай пекти паски та фарбувати яйця виник також дуже давно.

З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!».

КАЗОЧКИ ПРО ВЕЛИКДЕНЬ

 Загублена писанка | Казки для дітей українською мовою

Казочка про пригоду Катрусі у передвеликодній вечір.


https://www.youtube.com/watch?v=gGmU5YK9Y-U

Казочка про пасочку


https://www.youtube.com/watch?v=P1BVSwE8F8U

Казочка про Писанку (Андрій М'ястківський)

МУЛЬТФІЛЬМИ ПРО ВЕЛИКДЕНЬ

Дітям про ПАСХУ і Великодні традиції (пізнавальне відео)


 https://www.youtube.com/watch?v=WgdkXg3ZMtc

Великодні казки для дітей \ Збірка аудіоказок \ Тімака казки\ Аудіоказки на ніч \ Збірка казок


https://www.youtube.com/watch?v=z7fCNNBv2k8

00:05 Загублена писанка (Ірина Мацко)
06:18 Пасочка (Марія Солтис - Смирнова)
08:30 Кошик (Марія Солтис - Смирнова)

Маша та Ведмідь:🐇🌞 ЗI СВЯТОМ ПАСХИ! 🌞🐇Masha and the Bear


Мультсеріал «Маленькі історії Дарчика та Міккі» — КАЗКА «Великодні крашанки»


Казка Писанка Чарівне Яйце.The story of the Magic egg Pysanka

Казка "Писанка-Чарівне Яйце" про секрети написання писанок. Казка для дітей 6-12 років та всіх, хто хотів би знати ці стародавні секрети. Читачі будуть стежити за подорожжю Зайчика, через ліс, де він стикається з рядом цікавих персонажів, які допомагають йому зібрати все необхідне для справи написання писанок. Через бесіди зі своїми друзями Заєць вчить читачів історії, символіки і техніки цієї давньої і магічної традиції-написання писанок.


Цікаве відео до Великодня! Пасхальні традиції в різних країнах. Відео про Великдень

понеділок, 18 квітня 2022 р.

ІГРАШКИ – «МОРАЛЬНІ ПУТІВНИКИ» ДОШКІЛЬНИКІВ

Хто, окрім вихователя та батьків, навчить дошкільників розрізняти добро та зло, чинити по совісті, співчувати? Путівником дошкільників у світі моральних якостей і добрих вчинків може стати лялька. У вмілих руках вихователя ця улюблена дитяча іграшка є інструментом, через який ненав’язливо виховувати в дітей різні моральні якості, як – от доброта, чуйність, щедрість. Як же використовувати ляльку – «морального путівника»?

Моральне виховання – це двохстороння взаємодія дорослого й дитини. Основою такої взаємодії мають бути суб’єктивні взаємини. Та з огляду на різні об’єктивні й суб’єктивні чинники, у такий спосіб взаємодії не завжди вдається досягнути освітньої мети. Тому у виховний процес вводять умовного персонажа, який для дітей стає авторитетним і близьким, до порад якого вони дослухаються.

РОЗШУКУЄТЬСЯ БЕЗПЕЧНА ІГРАШКА: НА ЯКІ НАПИСИ ЗВЕРНУТИ УВАГУ

НЕ ПРИЗНАЧЕНО ДЛЯ ДІТЕЙ ВІКОМ ДО 3 РОКІВ

Іграшки, які можуть бути небезпечними для дітей віком до 36 місяців, мають містити попередження «Не призначено для дітей віком до 3 років» чи «Не призначено для дітей віком до 36 місяців» або відповідне зображення. Поряд із попередженням та в інструкціях з експлуатації має бути лаконічна позначка про конкретну небезпеку.