ТЕХНОЛОГІЯ, В ЯКІЙ ДОШКІЛЬНИК – ГОСПОДАР СВОГО ПРОСТОРУ
Серед сучасних технологій, що активно
запроваджуються в практику роботи закладів дошкільної освіти України, можна
виокремити міжнародну технологію «Стіни, які говорять» (оригінальна назва «Talking
Walls»), яка забезпечує дитині можливість бути повновладним господарем свого персонального
простору.
Сутність технології полягає в тому, що дитина,
отримуючи необхідну інформацію, може сама планувати свою діяльність,
конструктивно використовувати інформаційний ресурс.
Технологія «Стіни, стеля та підлога, які говорять» ‒ це система візуалізації інформації в інтер'єрі дитсадка та процес занурення дошкільників і дорослих у освітній простір.
Технологію можна використати як для інформування
всіх учасників освітнього процесу (дітей, батьків, педагогів), так і тільки для
дошкільнят.
Дитина сама може «виражати себе» на стінах і
підлозі (розмальовувати, розміщувати свої малюнки). І стіни, й підлога «говорять»
зрозумілою дитині мовою, їй цікава сама форма вираження (одна річ-намалювати
щось в альбомі або на папірці й зовсім інша – на стіні).
Стіни вчать малюка, коли він грає, пробігає повз них, розглядає, тобто поза спеціально організованою діяльністю.